بزرگ ترین فروشگاه مبانی نظری رشته های روانشناسی و مدیریت و...

طراحی وب سایت


طراحی وب سایت (از انگلیسی طراحی وب  یا طراحی سایت) شاخه ای از توسعه وب و یک نوع طراحی ، که وظایف عبارتند از طراحی کاربر رابط وب برای سایت های و یا برنامه های کاربردی وب .

طراحان وب:

  • طراحی ساختار منطقی صفحات وب؛
  • به راحت ترین راه حل ها برای ارائه اطلاعات فکر کنید.
  • مشغول دکوراسیون یک پروژه وب هستند.

در نتیجه تلاقی دو شاخه از تلاش انسان، یک طراح وب شایسته باید با جدیدترین فناوری های وب آشنا باشد و ویژگی های هنری مربوطه را داشته باشد. اکثر متخصصانی که در زمینه طراحی کار می کنند معمولاً در چنین آموزش خلاقانه ای به عنوان یک استودیوی طراحی تمرکز می کنند.

طراح وب یک حرفه نسبتا جوان است و تحصیلات حرفه ای در زمینه طراحی وب هنوز در روسیه گسترده نشده است. در ارتباط با افزایش تقاضا برای نمایندگی در وب، تقاضا برای طراحی وب سایت نیز رو به افزایش است و تعداد طراحان وب در حال افزایش است. در حال حاضر خدمات طراحی وب هم توسط استودیوهای وب و هم توسط افراد ( طراحان وب که فریلنسر هستند ) ارائه می شود.

توضیح اصطلاح [ ویرایش | ویرایش کد ]

طراحی وب نوعی طراحی گرافیکی است که با هدف توسعه و طراحی اشیاء محیط اطلاعاتی اینترنت طراحی شده است تا ویژگی های مصرف کننده و کیفیت زیبایی شناختی بالایی به آنها ارائه دهد . چنین تفسیری طراحی وب را از برنامه نویسی وب جدا می کند ، بر ویژگی های فعالیت موضوعی یک طراح وب تأکید می کند و طراحی وب را به عنوان یک نوع طراحی گرافیکی قرار می دهد [1] .

در حال حاضر، اصطلاح طراحی وب دقیقاً به عنوان طراحی ساختار یک منبع وب درک می شود که راحتی استفاده از منبع را برای کاربران تضمین می کند.

بخش مهمی از طراحی یک منبع اخیراً مطابقت منبع با استانداردهای W3C شده است که در دسترس بودن محتوا را برای افراد ناتوان و کاربران دستگاه های قابل حمل (به قابلیت استفاده - "قابلیت استفاده" مراجعه کنید) و همچنین بین پلتفرم (در این مورد، به اصطلاح متقابل مرورگر ) طرح منابع. بازاریابی در اینترنت ( بازاریابی اینترنتی ) نیز ارتباط مستقیمی با طراحی وب سایت دارد ، یعنی تبلیغ و تبلیغ منبع ایجاد شده، بهینه سازی موتورهای جستجو .

فرآیند و نتیجه [ ویرایش | ویرایش کد ]

طراحی منحصربه‌فرد گران‌تر است، اما شامل طراحی از ابتدا نیز می‌شود، یک پیشرفت کاملاً منحصر به فرد برای یک سفارش خاص. بسته به حرفه ای بودن و/یا خط مشی شرکت، طراح وب یا ایده و مفهوم طراحی را به طور کاملا مستقل توسعه می دهد یا تعدادی از الزامات (رنگ، ​​سبک و غیره)، انتظارات و ایده ها را از مشتری یا مدیر خلاق دریافت می کند. ( مدیر هنری ) و سعی می کند در هنگام توسعه یک طرح بندی به این جهت پایبند باشد. اکثر مشتریان به اشتباه طراح وب و مدیر وب سایت را یکی می دانند و انتشار سایت را به او می سپارند.

گاهی اوقات یک طراح می تواند یک راه حل طراحی بر اساس قالب ها (خود یا حتی شخص دیگری) ارائه دهد، این کار سرعت کار را افزایش می دهد و هزینه کمتری برای مشتری خواهد داشت. برخی از طراحان حتی در ساخت طرح‌بندی‌های طراحی برای فروش به‌عنوان قالب‌های آماده تخصص دارند، که سپس می‌توانند توسط طراحان یا مدیران وب‌سایت با تجربه کمتر خریداری شده و برای ایجاد وب‌سایت‌های عمومی (در اصل بدون طرح‌های منحصربه‌فرد) استفاده شوند. گاهی اوقات توسعه طراحی وب را یک طرح مجدد کوچک و تطبیق چنین قالبی برای یک سفارش خاص می نامند.

محصول نهایی کار یک طراح وب، طرح‌بندی طراحی است: تصویری که نمایانگر نمای آینده صفحات سایت است. این تصویر چند لایه است که به صلاحدید طراح، تقریباً هر جزئیات یک لایه جداگانه است که به لایه های دیگر تصویر متصل می شود که به دلیل آن می توان به راحتی اصلاح، جایگزینی، تنظیم مجدد و کارهای دیگر را انجام داد. بسته به ایده و اهداف، چیدمان می تواند شامل عکس ها، کلاژهای پیچیده ، تصاویر ، لایه های متنی، نمادهای منحصر به فرد باشد. برای صفحه اصلی و صفحات داخلی، گاهی طرح بندی های جداگانه با اضافات یا تغییرات متناسب با موضوع صفحه ترسیم می شود.

تصویر در ابتدا می تواند وکتور یا شطرنجی باشد ، که در Adobe Illustrator ، Adobe Photoshop ، GIMP یا ویرایشگر بصری دیگری (مثلاً Scribus یا Inkscape ) ساخته شده است، اما برای یک طراح چیدمان، تصویر معمولاً به فرمت شطرنجی تبدیل می شود.

تا سال 2021، پارادایم تا حدودی تغییر یافته ایجاد شد، که در آن محصول نهایی یک طراح وب، طرح‌بندی طراحی است نه به شکل تصویر، بلکه در قالب یک میدان تعاملی، با گرافیک‌های عمدتاً برداری که توسط طراح مانند یک ویرایشگر گرافیکی. در عین حال، تمام دستکاری‌های عناصر حوزه تعاملی در قالب جداول آبشاری با سبک‌های CSS که توسط طراحان چیدمان استفاده می‌شود، توصیف می‌شوند. این بانوان هنرمند و هنردوست چگونه ، طرح ، و غیره کار می کنند.

برای نمایش به مشتری، یک پیوند واحد از برنامه فوق نیز مناسب است، که در آن، علاوه بر نمایش استاتیک، می توان طرح را در قالب یک نمونه اولیه تعاملی ارائه کرد.

طراحی صفحه اصلی [ ویرایش | ویرایش کد ]

کارشناسان قابلیت استفاده، از جمله جاکوب نیلسن و کایل سوزی، اغلب بر اهمیت طراحی صفحه اصلی برای موفقیت یک وب سایت تاکید کرده اند و استدلال کرده اند که صفحه اصلی مهم ترین صفحه در یک وب سایت است. [2] با این حال، پزشکان در دهه 2000 متوجه شدند که تعداد فزاینده‌ای از بازدیدکنندگان وب‌سایت، صفحه اصلی را دور می‌زنند و مستقیماً از طریق موتورهای جستجو، خبرنامه‌های الکترونیکی و فیدهای RSS به صفحات محتوای داخلی می‌روند. [3] این باعث می‌شود که بسیاری از تمرین‌کنندگان استدلال کنند که صفحات اصلی از آن چیزی که بیشتر مردم فکر می‌کنند اهمیت کمتری دارند. [4] [5] [6]در سال 2007، جرد اسپول استدلال کرد که صفحه اصلی در واقع کم اهمیت ترین صفحه در سایت است. [7]

در سال‌های 2012 و 2013، چرخ فلک‌ها (که «لغزنده‌ها» و «بنرهای چرخان» نیز نامیده می‌شوند) به یک عنصر طراحی بسیار محبوب در صفحات اصلی تبدیل شدند که اغلب برای نمایش محتوای برجسته یا جدید در فضاهای تنگ استفاده می‌شوند. [8] بسیاری از پزشکان استدلال می کنند که چرخ فلک ها عناصر طراحی ناکارآمد هستند و برای بهینه سازی موتور جستجو و قابلیت استفاده وب سایت مضر هستند. [8] [9]

  انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 52

"برای دریافت پاسخ سریع ،حتما با ایمیل زیر در ارتباط باشید" toosiran2@gmail.com‬

بزرگ ترین فروشگاه مبانی نظری رشته های روانشناسی و مدیریت و...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما