بزرگ ترین فروشگاه مبانی نظری رشته های روانشناسی و مدیریت و...

تحلیل تکنیکال و اساس تحلیل بنیادی


تحلیل تکنیکال(Technical Analysis) به طور کلی هدف از تحلیل در بازار سرمایه، پیش بینی و آگاهی از روند یک سهم در آینده می باشد. در واقع ما با به کارگیری تحلیل های مختلف تلاش می کنیم رفتار یک سهم را در روزها و ماه های آینده پیش بینی نماییم. اما باید توجه کنیم به هیچ عنوان نتایج حاصل از آن ها قطعیت کامل ندارند. چرا که بازار بورس ممکن است به دلایل مختلف دچار تغییرات ناگهانی گردد. علاوه بر تحلیل بنیادی و یا فاندامنتال، یکی از رایج ترین روش های تحلیل سهام در بازار سرمایه تحلیل تکنیکال یا تحلیل فنی می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با مفاهیم و مبانی آن آشنا نماییم،با سایت بورس ملت همراه ما باشید.

فلسفه و اساس تحلیل تکنیکال

علم تحلیل تکنیکال بر پایه تجزیه و تحلیل نمودار قیمتی، در گذشته و پیش‌بینی وضعیت نمودار در آینده است. در واقع تحلیل تکنیکال به بررسی تغییرات قیمتی در گذشته می پردازد. این روش از تحلیل، بر اساس آمار و احتمال سعی در پیش بینی آینده قیمت سهام دارد. معامله گران بازار سرمایه با استفاده از ابزارهای موجود، قیمت های گذشته بازار را برای آن سهم مورد بررسی قرار داده و تلاش می کنند آینده قیمت را حدس بزنند.

همان گونه که اشاره شد در تحلیل تکنیکال، ما از تاریخچه قیمت ها بر اساس روند سهم درگذشته استفاده می کنیم. بدین منظور به اطلاعات مربوط به قیمت معادلات و حجم معاملات نیاز داریم. این اطلاعات را می توان با استفاده از سایتWww.tsetmc.ir به راحتی به دست آورد. ضمن آن که محیط های ایجاد شده توسط هر یک از کارگزاری ها و همچنین نرم افزارهای مختلف در این زمینه مانند Meta Traider می توانند در انجام تحلیل تکنیکال به شما کمک نمایند.

ورودی های تحلیل تکنیکال

در مبحث تحلیل تکنیکال، اطلاعات موردنیاز شامل دو بخش قیمت معاملات و حجم معاملات است. اطلاعات مربوط به قیمت معاملات نیز خود شامل قیمت اولین معامله، قیمت آخرین معامله، کمترین و بیشترین قیمت معامله شده سهم می باشد. همچنین منظور از حجم معاملات، تعداد سهامی است که در یک بازه زمانی مشخص، خرید و فروش شده است.

تحلیل بنیادی در بورس ایران

در نگاه کلی هدف از تحلیل در بازار بورس، پیش بینی وضعیت سهام شرکت ها در آینده می باشد. در این مسیر روش های گوناگونی وجود دارد که هریک دارای اصول و شیوه خاص خود می باشد. یکی از رایج ترین روش ها در این زمینه، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال می باشد. تحلیل بنیادی بر پایه آمارهای اقتصادی، عملکرد و صورت های مالی شرکت ها انجام می شود. در واقع به بررسی و ارزیابی فعالیت های شرکت با توجه به میزان خرید مواد اولیه موردنیاز و فروش محصولات آن می پردازد.

به عبارتی دیگر با بررسی عملکرد و بنیاد یک شرکت در دوره ای خاص و همچنین به کمک روابط مربوط به علوم حسابداری و اقتصاد، به محاسبه میزان سود شرکت و ارزش گذاری آن می پردازیم،با سایت بورس ملت همراه ما باشید.

فلسفه و اساس تحلیل بنیادی

در تحلیل بنیادی یا تحلیل ریشه ای، عوامل اصلی و اثرگذار بر قیمت سهام شرکت مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. بر اساس این ارزیابی ها، به این نکته پی می بریم که آیا سهام شرکت مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟

در این راستا، با بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت سهام یک شرکت، ارزش واقعی یا ذاتی سهم تعیین می گردد. در نتیجه با مقایسه قیمت واقعی سهم با قیمت فعلی شرکت در بازار بورس، در خصوص خرید و فروش آن سهم تصمیم گیری می شود.

اگر قیمت ذاتی سهم از قیمت فعلی بیشتر باشد، امکان رشد بیشتری برای سهم وجود داشته و خرید آن تصمیمی منطقی است. همچنین اگر ارزش ذاتی سهم از قیمت فعلی کمتر باشد نه تنها برای سرمایه گذاری چندان مناسب نیست بلکه در صورت در اختیار داشتن آن سهم، بهتر است اقدام به فروش آن نمایید

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/BoursemellatVali

  انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 89

"برای دریافت پاسخ سریع ،حتما با ایمیل زیر در ارتباط باشید" toosiran2@gmail.com‬

بزرگ ترین فروشگاه مبانی نظری رشته های روانشناسی و مدیریت و...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما